iOS 9๋ถํฐ๋ iOS๊ฐ ์ค์น๋ ๊ธฐ๊ธฐ๋ณ๋ก ์ต์ ํ๋ ๋ฐ์ด๋๋ฆฌ๊ฐ ๋ฐ๋ก ์์ฑ๋์ด ๋ค์ด๋ก๋ ๋๋ ๊ธฐ๋ฅ์ด ์ถ๊ฐ๋์๋ค.
App Thinning์ด๋ผ๋ ๊ธฐ์ ๊ณผ ๊ด๋ จํ์ฌ XCode7๋ถํฐ๋ BitCode๋ผ๋ ์ค์ ์ด Build Settings์ ์ถ๊ฐ๋์๊ณ ๊ธฐ๋ณธ๊ฐ์ 'YES'์ด๋ฉฐ ์ด๋ App Thinning์ ์ง์ํ๋ค๋ ์๋ฏธ!
- App Thinning ?
lets you create apps that use the most device features, occupy minimum disk space, and accommodate future updates that can be applied by Apple. Faster downloads and more space for other apps and content provides a better user experience. - iOS Developer Library
> ์ต์ ๋์คํฌ๋ฅผ ์ด์ฉํด ํฅํ ์
๋ฐ์ดํธ์ ๋น ๋ฅธ ๋ค์ด๋ก๋๋ฅผ ์ ๊ณตํจ์ผ๋ก์จ ํจ์จ์ฑ์ ์ฆ๊ฐ์ํค๋ ๊ธฐ์
- BitCode (๋นํธ ์ฝ๋) ?
Bitcode is an intermediate representation of a compiled program. Apps you upload to iTunes Connect that contain bitcode will be compiled and linked on the store. Including bitcode will allow Apple to re-optimize your app binary in the future without the need to submit a new version of your app to the store.
For iOS apps, bitcode is the default, but optional. For watchOS and tvOS apps, bitcode is required. If you provide bitcode, all apps and frameworks in the app bundle (all targets in the project) need to include bitcode
> ๋นํธ ์ฝ๋๋ ์ปดํ์ผ ๋ ํ๋ก๊ทธ๋จ์ ์ค๊ฐ ํํ์
๋๋ค. ๋นํธ ์ฝ๋๋ฅผ ํฌํจํ๋ฉด ์์ดํ ์ฆ ์ปค๋ฅํธ์ ์
๋ก๋ ์ฑ์ ์ปดํ์ผ ์ ์ฅ์์ ์ฐ๊ฒฐ๋ฉ๋๋ค. ๋นํธ ์ฝ๋๋ฅผ ํฌํจํ๋ฉด ์ ํ ์คํ ์ด์ ์ฑ์ ์ ๋ฒ์ ์ ์ ์ถํ ํ์ ์์ด ๋ฏธ๋์ ์ฑ ๋ฐ์ด๋๋ฆฌ๋ฅผ ๋ค์ ์ต์ ํํ ์ ์๊ณ , iOS ์ฑ์ ๊ฒฝ์ฐ ๋นํธ ์ฝ๋ ์ต์
์ ์ ํ ์ฌํญ์ด๊ณ , watchOS ๋ฐ tvOS ์ฑ์ ๋นํธ ์ฝ๋๊ฐ ํ์๋ก ์ ์ฉ๋์ด์ผ ํ๋ค. - iOS Developer Library
์ปดํ์ผ ํ ๋ Bitcode ๊ด๋ จ ์ค๋ฅ๊ฐ ๋ฐ์ํ๊ธฐ๋ ํ๋ค.
[ ERROR ]
You must rebuild it with bitcode enabled (Xcode setting ENABLE_BITCODE), obtain an updated library from the vendor, or disable bitcode for this target. for architecture arm64...
[ ํด๊ฒฐ ๋ฐฉ๋ฒ ]
project > Build Settings > ํด๋น ์ต์
‘NO’ ๋ณ๊ฒฝ